Hogyan lassítható az agyi öregedés?

Az agy a szervezet egészének működését illetően kiemelt szereppel bír. Mint ahogyan a test egyéb részeire, így az agyra is jelentős hatással van az öregedés. Számos olyan megbetegedés létezik, amelyek az agyi vérellátási zavarokkal összefüggésbe hozhatóak és rendszerint az évek múlásával jelentkeznek. De mégis mit tehetünk az agyi, és így a szellemi frissesség megőrzésének érdekében?

Világszerte több kutatás is foglalkozik a témával, és a cél nem más, mint az egészségesen működő agyi funkciók minél tovább történő megőrzése. A tapasztalatok azt mutatják, hogy az agyi rendellenességekben rendszerint az agyi véráramlás szenved hiányt. Az abnormális öregedési folyamatok összefüggésbe hozhatóak olyan megbetegedésekkel, mint a bipoláris zavar vagy a skizofrénia. Vannak olyan életmódbeli tényezők, amelyek szintén hatással vannak az agyi aktivitásra. A drogfogyasztás, a rendszeres alkoholfogyasztás jelentősen növeli az agy öregedési folyamatait.

Nem mehetünk el az egészséges életmód kérdése mellett sem, amely nagymértékben befolyásolja az általános egészségi állapotot. Saját életünkben a legtöbbet azzal tehetünk az agy egészségének megőrzése érdekében, ha hétköznapi szokásainkat ennek megfelelően alakítjuk. A rendszeres testmozgás és a normál testsúly megőrzése alapvető jelentőséggel bírnak.

Tény az is, hogy a napjainkban nagy népszerűségnek örvendő szuperélelmiszerek is helyet kapjanak mindennapjainkban. A moringa por, a maca por legalább olyan jó választásnak bizonyulnak, mint a ginko biloba készítmények. A testsúlynak, edzettségnek megfelelő testmozgással szintén javítható a vérkeringés, melynek az agyi teljesítmény és egészség is előnyeit érezhetik. Ugyan az örök fiatalságot és frissességet ígérő gyógyszer még nem létezik, ám az életminőség idősként történő javításáért már most sokat tehetünk.

Forrás: https://www.technologynetworks.com/neuroscience/news/largest-brain-study-of-62454-scans-identifies-drivers-of-brain-aging-307956